måndag 23 juni 2008

One of those days....



Idag har varit en såndär dag när det inte gick riktigt som jag tänkt mig.. om några dagar kanske jag kommer att skratta åt det (ganska troligt faktiskt) men just nu kan jag det inte.

Kommer ni ihåg att jag berättade att jag sökt en tjänst jag verkligen ville ha?
Idag dubbelkollade jag mailet som jag skickade och på något konstigt vis så har jag haft två filer med samma namn och beroende på hur man öppnade dokumentet (det här är verkligen ett mysterium) så fick man upp olika dokument. Det är bara det att det mest troliga sättet så kommer en "kladd" till ett annat jobb jag sökte för länge sen. Det vill säga en ganska osammanhängande sörja av olika meningar och tankar.. och nu är det alltså troligt att det är denna ansökan som de öppnat. Jag fick ett smärre sammanbrott och mailade omgående över den korrekta ansökan (i ett nytt dokument) och ett förlåt mail. Sen försökte jag få tag på den rekryteringsansvarige som naturligtvis var upptagen hela dagen.

Ja,ja... försöker trösta mig med att om det är meningen att jag ska få det där jobbet så får jag det... men pinsamt och irriterande är det. Sån't där och andra konstiga saker händer liksom ofta mig. Ibland tror jag på fullaste allvar att jag egentligen är en seriefigur som fötts in i fel värld och någonstans i en serievärld går en mycket förvirrad människa omkring och undrar hur hon hamnade där..

Nåja, tur att jag ska kickboxas ikväll och att jag innan dess ska hämta ut ett Orkan Lia plagg i min lilla närbutik även kallad Myrans Livs. Det känns nog bättre imorgon hoppas jag.

3 kommentarer:

  1. du skulle vara världens sötaste lilla seriefigur:) kram K

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du är mänsklig.
    Om du inte får jobbet finns det något bättre runt hörnan...

    SvaraRadera
  3. Tack K!

    Maria: Ha,ha.. jag är ytterst mänsklig eller som en mycket mänsklig seriefigur. Jag tror lite på ödet så jag får väl se vad som händer....

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen