söndag 10 augusti 2008

"Sprid ut ditt glitter till världen..

... och det kommer tillbaka tusenfallt"

avslutar min älvlika vän sitt mail till mig som en liten tanke från en älva till en annan som hon själv uttrycker det.

Det här tror jag på. Sprid glädje, vänlighet, snälla handlingar, omtanke och du får samma behandling tillbaka. Kanske inte från den personen men från någon annan. Man har alltid ett val och vissa dagar kanske man bara försöker ta sig igenom dagen men andra dagar så kan man ge av sig själv. Kostar lite och ger mycket.

Den här härliga skyddsängeln står på mitt nattduksbord och förvånade min mexikanska katolske vän när han såg den.. du kan inte på allvar mena att du tycker det där är en ängel?

Men det tycker jag, jag tycker den är underbar och om jag har en skyddsängel så tror jag att hon har ett glittrigt spö och fina strumpor och en skön stil. Hon sprider glitter över min vardag och jag vill gärna sprida glitter över andras..




7 kommentarer:

  1. rolig och söt skyddsängel har du allt! Ty den personliga varianten är ju den som hjälper =)

    kloka ord =)

    SvaraRadera
  2. Tänk att varje gång jag läser dina inspirerande och peronliga inlägg ler min själ, och just idag behövde jag det för jag måste erkänna att det är lite motigt eftersom det är min sista dag på semestern idag ;-/

    Självklart har du en ängel min vän Det tvekar jag inte en sekund på och dom ful/snygga är dom härligste och charmigaste...

    Beträffande Zahiren så tog den mig med storm dels för att jag var mitt i ett vägval och behövde vidga min perspektiv och det gör ju verkligen den här boken. Sen behandlar den ju det här med vad som egentligen är viktigt i livet och kärleken. Den hjälper till att se skillnader på vad som egentligen är JAG och vad som är samhälleliga värderingar och andras förlegade livssyner och värderingar. Jag älskar hans sätt att sprida sunda visdomar blandat med en aning andligt flummeri till en skön kombination..
    Zahiren är verkligen en sån bok som jag läser igen...likt en liten livsbibel :-))
    Åh nu blev det långt igen hihi
    Tyckte du inte om den ?
    kramisar

    SvaraRadera
  3. Visst ser änglar ut lite hur som helst. Vi är ju alla någons ängel.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar liten skyddsängel. Så otroligt söt..... Klar att skyddänglar kommer i alla former och skepnader.

    SvaraRadera
  5. Underbart! Och så sant! Och din skyddsängel är ju bara för härlig. Jag kommer tillbaka; jag lovar! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag har ingen skyddsängel att referera till (hoppas att jag har en) men jag tänker på en fras när jag läste ditt inlägg.

    När jag var liten läste jag om en indianhövding. Han sa "Antingen blir världen lite bättre eller lite sämre till följd av att just du har levt". Den frasen döck upp när jag läste om glittret.

    Tanken kommer ofta tillbaks, så gör våra handlingar.

    SvaraRadera
  7. f: välkommen hit! Javisst är min ängel alldeles underbar och jag ler när jag ser henne och då har hon ju lyckats med åtminstone det.

    Maria: Ja, vi är ju det och det är stort att bli kallad ängel från någon som menar det ;) Änglarna finns ofta på jorden förklädda i människoskepnader tror jag..

    Anonymajag: Visst är hon fin och jag tror som du att de finns i alla former. Det är en konstnär från Göteborg som heter Cornelia som gjort min alldeles underbara lilla glittriga och busiga ängel..

    lullun: Tack! Välkommen hit och välkommen åter!

    Peter: Välkommen! Jag tror att den där indianhövdingens ord stämmer med verkligheten. Jag vill tillhöra den som gör världen lite bättre... Kloka ord från indianhövdingen men även från dig!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen