söndag 13 juli 2008

Tillsammans är man mindre ensam....

...heter en helt fantastisk bok av Anna Gavalda men även denna hjärttavla har samma titel.

Den här tavlan hänger ovanför soffan i mitt vardagsrum och är ett pågående projekt eftersom hjärtan kan tillkomma. Vad den helt enkelt består av är hjärtan från mina vänner och familj. Det var en av mina fantastiska vänner som kom på idén att jag skulle kunna be dem göra eller köpa ett hjärta som sedan sattes samman till ett collage. Hjärtat kunde vara hur stort eller litet som helst, enkelt eller avancerat. Vissa har gjort fler hjärtan och även jag har bidragit med två hjärtan så det finns inga regler. Bilden gör den inte alls rättvisa men ni kanske förstår tanken.

Symboliskt så betyder den här tavlan mycket för mig eftersom jag på så vis påminns om mina vänner och familj, vår vänskap och all den kärlek jag bär med mig till de som finns i mitt liv. Inte alla mina vänner eller familjemedlemmar har bidragit men jag påminns även om dem när jag ser tavlan eftersom symboliken helt enkelt är "Tillsammans är man mindre ensam". Jag känner mig mycket lyckligt lottad som har hittat så fantastiska vänner (eller om de var de som hittade mig) och är oändligt tacksam för detta. Tack till alla er som förgyller mitt liv, det vore inte detsamma utan er.

4 kommentarer:

  1. Vilken briljant ide och enastående vackert konstverk.

    (TIllsmmans är man mindre ensam är dessutom en av mina favoritböcker)
    Ciao
    /Emma

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk tavla och med så god tanke bakom.

    SvaraRadera
  3. Hej Liv, vilken underbar idé med hjärtanen...ska jag nog ta och ta efter! Måste vara jätteroligt då den betyder en hel del för en själv som person....

    Läste lite tidigare inlägg jag missat...tråkigt med jobbet..men det kommer garanterat fler tåg (klen tröst bara då man är besviken, jag veet)...förösker iaf!

    Kram från Linda

    SvaraRadera
  4. Emma: Tack! Det roliga är ju att jag inte själv styr över konstverket då jag inte vet vilket hjärta som dyker upp och hur det passar in.. slumpmässig kreativitet med andra ord.

    Maria: Visst är det, tur att man har vänner som kommer med så bra idéer.

    Linda: Det är bara att ta efter och den betyder verkligen mycket för mig. Det känns ok med jobbet, tror att något annat spännande väntar runt hörnet... det kommer flera jobb.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen