onsdag 24 september 2008

Lita på processen..


.. får vi hela tiden höra på coachkursen så det är det jag försöker göra nu. Ha tillit helt enkelt.

Idag har det varit en fantastisk dag för mig som älskar höstglöd. Solen sken från en blå himmel över skimrande löv.

Långlunch med tidigare kollegor (varav ingen jobbar kvar) på Hermans med fantastisk utsikt och härlig buffé. Vi har alla blomsterängar framför oss och det ska bli spännande vart vi hamnar härnäst. En av mina kollegor liknade mig en gång vid en solros och det är en såndär komplimang som har stannat i hjärtat och som jag kan plocka fram tunga dagar.

Från höstsol till biomörker då jag och en vän såg filmen Patrik 1,5. Vi hade skilda meningar om filmen men jag tyckte om den. Det är verkligen en film som man kan diskutera ur flera aspekter. Sen blev vi sittande i samtal långt efter att den delade pizzan var slut. Intressanta samtal om livet, egot och drömmer. Min vän har så mycket kreativitet och klokhet inom sig. Jag njuter av att umgås med henne (lyxigt eftersom hon är bosatt i London) och vet att om vi båda litar på processen så löser det sig.

Imorgon så är det Torsdag, då ska jag äta frukost med min vän K på Cafe Tjärlek och sedan umgås med en annan själssyster jag träffat på min resa för att på kvällen åka hem till Skärmflygaren och mysa. Imorgon har även Tryggve namnsdag, det var min pappas namn. Han lever inte längre och även när han levde så gav han mig inte chansen att lära känna honom. Men det är en helt annan historia.. kanske får ni höra den en dag.

10 kommentarer:

  1. Lita på processen... det försöker jag göra... men drabbas ibland av otålighet.

    Men... inser att det går faktiskt vägen om jag har tillit. Som med min nya bostad... jag var sist i kön och fick den. Just för att jag skulle ha den. Fräsch och fin och billig, jag är mer än nöjd.

    SvaraRadera
  2. LÅter som att din torsdag kommer att vara mysig.
    Själv jobbar jag. Har en sådan nedräkning nu...
    Ja man ska våga lita på livsprocessen och processen. Allt ordnar sig alltid i slutändan. Alltid.
    Och ja vi måste låta våra monster träffas....
    KRAM
    Chissra

    SvaraRadera
  3. Lita på processen..ja det är ju det vi alla måste..eller snarare bör, lära oss att ha tillit till att göra men jag måste tillstå att det är inte alltid lätt ;-/
    Ja livet är en härlig och outgrundligt skön resa
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Du gör så mycket mysigt Liv!! Kan ju vara för att storstaden bjuder in till det....vad vet jag!! Här Hemma i byn så finns liksom inga mysiga cafér att springa runt på! Fast åh andra sidan har vi ko skit i hagen och blommande ängar!! Det är inte fy skam det heller!!
    Kram Från Anki

    SvaraRadera
  5. Oj vilken resa du låter oss följa med på när du delar med adig av så mycket på din blogg! En blogg som ger och får tankar att röra på sig i det undermedvetna. Jag är glad att jag har hittat hit :-) Kramar...
    PS. Tråkigt med din pappa vill jag skriva, trots att jag inte känner till historien bakom. DS

    SvaraRadera
  6. frukostdaten gav min dag en underbar start:)TACK!!! kram K

    SvaraRadera
  7. Jag känner att jag blir lite avundsjuk på ditt liv. Du har så mycket på gång hela tiden. Det verkar som att du är en riktig livsnjutare, du tar dig tid till att ge dina nära och kära tid och näring. Du ger av dig själv och förväntar inget tillbaka, så som jag uppfattar dig genom bloggen. Dina vänner ska skatta sig lyckliga som har fått kryssat din väg på din resa.

    Hoppas du haft en lika fin dag idag, älskar också hösten med dess murriga färger, underbara ljus och friska luft.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  8. Det verkar som om mina kommentarer inte kommer igenom ... har skrivit flera gånger de senaste dagarna ... försöker igen:
    Ordet process satte igång mina tankar. Lita på processen. För mig betyder det att lita på Livet. Följa flödet, som utgår ifrån hjärtat. Det är så lätt att gå in och börja styra med det mentala, och kväva hjärtats subtila viskningar. Åtminstone har det varit så för mig många gånger.
    Men numera litar jag på processen/Livet fullt ut. Det tar mig dit jag behöver komma - men kanske inte alltid dit jag vill.

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt nu med alla fina färger och den höga luften.
    Ha en skön helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nina: Grymt med nya bostaden. Det funkar! Men jag är också otålig.. jobbar på tålamod och tillit. Lätt ibland. Jobbigt ibland!

    Anonyma jag: Precis, allt ordnar sig alltid. Men ibland tvivlar man.

    Livskrafter: kan inte annat än hålla med dig.

    Kvistas: Gäller ju att passa på när man kan. Passar min rastlösa själ ganska bra. Men ibland saknar jag lugnet.

    Gisan: Tack. Du är alltid så snäll.

    K: Tack detsamma. Du är suverän.

    Annelie: Ja till viss del är jag nog en livsnjutare. Tror att jag kan uppskatta det ännu mer efter de år när jag inte mådde bra. Tar tillvara på mer. När det gäller som vän så har jag bra och mindre bra sidor. Jag väljer vänner som jag kan lita på och ger gärna av mig själv. Jag kan däremot vara en riktig KRATTA när det gäller att höra av mig ibland. Är lite allergisk mot telefoner efter att ha arbetat på telefonkundtjänst.

    Skeppsfrun Eremitha: Vad konstigt. Kanske är någon bugg hos blogger. Om det fortsätter så meddela mig så får jag felanmäla (antar att det går att göra): Precis. Lita på livet är samma sak. Det är svårt det där med balans mellan att lyssna på hjärtat men att ibland även lyssna på det mentala. Du är klok du.

    Helena: Det är underbart. Ha en härlig helg du med!

    Kramar från Vida

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen