måndag 17 november 2008

Jag ÄLSKAR min bokcirkel..

..jo, det är sant. På riktigt. De är bara underbarast.

Alla har sån värme och trots olikheter i personligheter och boksmak så finns tolerans och acceptans av andras åsikter. De får mig att tänka till och mötet sker via böckerna och vår kärlek till läsning. Vi har hållit på nu i 3 år och tiden har bara runnit iväg och många böcker har blivit lästa och jag tänker ofta med tacksamhet på vår lilla softa bokcirkel som ger mig så mycket glädje och berikar mitt läsande.

En intensiv och rolig dag avslutades i deras sällskap på Cafe Mineur i Gamla stan innan jag och min vän tog en kortare promenad under stjärnorna. Hos henne skiner alltid solen och i hennes närhet blommar man, vem vet... kanske är det hon som fått denna fåtölj att visa sin blomsterprakt?


10 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig vän du verkar ha, men också vara -som uppmärksammar din vän.

    Bokcirkel... myspys... du råkar inte ha något tips till en änglamamma som mig? Inte allför komplicerat... typ pekboks-nivå i struktur... hjärnan har svårt att skapa samband.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig cirkel med fina människor. Finns tolerans och acceptans så kan man vara hur olika som helst och ändå berika varandra tror jag. Eller rättare sagt, det är ju då som olikheterna verkligen berikar. Kramar...

    SvaraRadera
  3. Fin fåtölj! Skulle vilja ha en sån ^_^

    Låter mysigt med en bokcirkel! :-)

    SvaraRadera
  4. världens softaste bokcirkel är just det eftersom alla medlemmarna är softa coola kvinnor i sina bästa år..och att alla får vara just det är det bästa jag vet:) solen skiner och det glittrar idag för idag är en magisk dag bara du vågar att se magin fr den finns där:) kram K

    SvaraRadera
  5. God morgon min glittervän i cybervärlden. Så var det då tisdag igen och jag sitter på jobbet och fudnerar. Sen dyker dina inlägg upp och jag blirr så innerligt glad av din energi :)
    Bokcirkeln låter så härligt berikande. Jag ska nog fråga min läsande vänner häromkring om vi itne ska starta en sådan
    Har förresten börjat på boken jag ficka v dig och den är hittills jättebra
    Kramar
    Emma

    SvaraRadera
  6. Jag tycker at din bokcirkel låter så underbar.
    Förresten pilgrimsvanding i sommar...Emma ville också med.
    kul.
    Kram på dig sötnos.

    SvaraRadera
  7. Åh så härligt det låter... att dela ett stort intresse med så trevliga människor. :)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar och att du tog dig tiden att läsa lite... hm, jag gillar böcker med snygga formuleringar... kan handla om det mesta... bara inte 50-tals böcker om indianer... det går inte riktigt... men livsöden, biografier, filosofiskt inspirerat... ja, det mesta går hem...

    SvaraRadera
  9. Jag ska minsann också dra igång en bokcirkel. Du verkar ha ett sådant rikt liv.

    SvaraRadera
  10. ja, den där solen skiner verkligen alltid. visst är det så att man alltid blir glad av solen som alltid finns där :)

    jag älskar också vår bokcirkel. kommer alltid hem med en massa nya tankar. det berikar.
    kram på dig vännen

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen