lördag 9 maj 2009

Vilken hållig dålare jag är...

.. säger jag och sen börjar jag och min kickboxande vän gapskratta.

Dålig hållare var nog det jag egentligen ville ha sagt när jag missade att hålla padsen som det var tänkt under kickboxningsövningen. Svetten rinner och helgen har börjat. Biobesök och några öl på irländsk pub i Gamla stan med min kattälskande vän avslutar fredagen.

Men sen dess har jag haft chillartid enbart. Inget inbokat och inget uträttat heller utan bara gjort det jag känt för vilket har blivit en del läsande, telefonsamtal med personer jag tycker om och filosoferande med Svedmyraskogens vackra skådespel utanför rutan.

Jag behöver verkligen sådana sköna dagar också. Jag har lätt att säga ja tilll sådant som är roligt och tycker om när det händer saker men samtidigt har jag ett stort behov av slappartid och att bara vara. Idag har jag verkligen haft det och samtidigt lyssnat till fåglarnas sång men har inte ens lämnat lägenheten. Jag är en riktig liten latmask i mjukiskläder med andra ord. Nu ska den lilla latmasken lägga sig och läsa lite igen och vila träningsvärkande ben.

Hur hämtar ni kraft?

6 kommentarer:

  1. Ja deeksha...ska bara maila dem och kolla om det är okej att man är gravid!!!
    jag är så glad att jag träffat dig också!!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Den bästa kraften kommer från att göra ingenting. Och då menar jag verkligen ingenting. Bara vara.

    SvaraRadera
  3. Ja ibland måste man få bara vara och göra nada-ingenting, sen är man full av energi igen för en massa upptåg.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Låter som en underskön dag!

    Jag behöver precis som du lugna dagar då jag gör ingenting. Och helst utan några tider att passa. Tyvärr är det svårt att få till det med tre små barn. Så ensamma kvällar har blivit väldigt värdefulla för mej (kör ut min man ibland).

    Krma Malve (som glömt lösenordet till blogger...)

    SvaraRadera
  5. Kraft hämtar jag vid stranden, skogen eller i soffan. Lite filosofiska tankar, en bra bok, sommarpratare eller en stund på spikmattan.

    SvaraRadera
  6. Jag hämtar kraften från naturen känner jag, i går morse när jag tog kameran och gick och fotograferade innan promenaden, eller när jag i morse vandrade genom ett kyligt vackert och soligt Borlänge, ner i parken där tulpanerna börjat spira, vattnet porlade och det var ljuvt, där får min själ ro..Varmaste kramar!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen