söndag 27 december 2009

Tre och en halv timme....

.. varar långfikan på Kupolen i Borlänge då jag för första gången träffar fantastiska Di (från bloggen Di Queen) och fantastiska Emma (från bloggen Livskrafter) i verkliga livet. Jag hade kunnat sitta där länge till men även ett möte tar slut.

Ett möte mellan 3 kvinnor vars livsstigar kanske aldrig mötts om det inte varit för att vi alla nångång valde att börja blogga. Deras bloggar skulle jag beskriva som fulla av värme, kreativitet, livsvisdom, att våga gå sin egen väg, anta livets utmaningar och lära av erfarenheterna. Det är precis det intryck de ger mig i verkliga livet också. Inspirerad och glad känner jag mig när vi skiljs åt. Jag känner mig också oerhört tacksam som får träffa så härliga människor, det är verkligen en bonus från bloggvärlden.

Med mig hem har jag pedagogiska mammans vinst som Emma målat. Min mamma blir så glad över sin fina änglatavla. Å tänk så rätt hon har den där härliga ängeln, hennes ord får sammanfatta dagen:

Ibland kan för mycket av det goda vara alldeles lagom.



(bilden lånad från Livskrafter, klicka på den så kommer du till hennes blogg)

10 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter.
    Vem hade väl kunnat ana att man skulle få lära känna sådana fina människor, den dagen man satte de första orden på pränt.

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Goder morgon i vårt vintervita landskap. Tack själv för en fantastisk eftermiddag och fika och jag håller absolut med dig - jag hade kunnat sitta hur länge som helst. Det får bli fler gånger helt enkelt. Härligt och tack för att just du är du och förgyller min livsväg
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  3. Å så roligt att utveckla mötet på bloggen ytterligare! Vilken fantastiskt fin tavla!

    Ha en fin måndag,
    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  4. åh vad skoj!
    vilken finfin tavla!

    kramelikramar

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst ikapp hos dig :) Mysig läsning som stannar kvar längre än för stunden.. hamna bland stjärnor, vara sårbar och stark som ett grässtrå... ja, just så. Din julberättelse fick mig att sakna min familj, jag var den inte närvarande som de saknade på julafton. Jag firade med sambons familj. Men till nyår åker jag hem :)
    Önskar dig ett Gott Nytt Underbart År!
    Kram Matte & Vovvarna

    SvaraRadera
  6. ja tiden försvann fort, och jag hoppas vi kan ses snart igen! Det är fantastiskt att kunna mötas genom bloggar och till slut i verkligheten och fortfarande känna att det finns precis det som funnits hela tiden, glädje, omtanke, värme, humor, visdom och livserfarenheter i form av 2 härliga personer. Tack säger jag för att du strör glädjeströssel på min väg! kramar

    SvaraRadera
  7. Mysig tavla!!

    Tack för hälsningen i min blogg. Nu har jag uppdaterat inlägget om tävlingen i Julswappen, med förlängt datum, och förtydligande av mailadress.

    Kika in där, så hittar du adressen! Ha det så gott!!

    Kram ScrapLinda

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att träffa nyfunna bloggvänner och känna att det verkligen är vänner för livet som korsat ens väg, bara av en slump. Bloggandet är inte så dumt egentligen ;) även om jag titt som tätt faller i menlöshetenstvivel om min egen. fast svackor ska man ha i livet, vore alla dagar fyllda med guldglans skulle jag inte se miraklen när de kommer.
    Vilken härlig tavla du fick med dig! Förstår att din mamma blev glad. Nu ska jag fortsätta läsa i din blogg & njuta av min egna stund.

    STOR kram från Eva

    SvaraRadera
  9. Vilken snällhet av livet, tänker jag! Få möta nya vänner. Jag blir glad när jag läser dina rader... för möten med vänner är sådant som bär oss varenda en, och speciellt om man är lite tilltufsad av samma liv.
    Det är nästan så att det tillhör livsviktigt-listan...

    Varm kram..

    Ps. Jag tror stenhårt på mirakel... stenhårt!!

    SvaraRadera
  10. Härligt det låter!:)
    Ett riktigt Gott Nytt ÅR, önskar jag dig vännen.
    Kram Lallis

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen