måndag 18 januari 2010

På insidan av min hallgarderob...

.. hänger numera en visionboard. Inte helt färdig men nästan. Ovanför den hänger massa positiva ord som jag fick med mig från en övning med andra deltagare vid en övning på en kurs.

Min visionboard är ett stort kollage med mina drömmar i bilder och ord. Det finns affirmationer och ett av korten har en önskelista på insidan. Jag och min vän K bestämde att vi skulle ta oss i kragen och göra våra visionboard tillsammans. Så laddade med tidningar, thé, smågodis och musik från spotify var det bara att skrida till verket. Jag är så fantastiskt nöjd med min och nu hänger den där som en påminnelse om vad jag vill ha i mitt liv och mina drömmar.

Om det fungerar? Jag tror ju det och det får mig att minnas det som är viktigt och mina drömmar. På den som aldrig kom upp men låg framme fanns informationstexten om Hawaii och kursen i det inre ledarskapet, men inte den i Mars som jag tänkt åka på utan den i November som sen blev den jag kom iväg på. Den dök upp när jag som bäst behövde den och allt bara löste sig. Den resan förändrade mitt liv på sätt jag inte kan beskriva.

Jag fortsätter drömma, visualisera och sätta dit nya bilder på min visionboard på de saker som jag vill lägga min uppmärksamhet på. Om jag blundar kan jag fortfarande känna sanden från Hawaii under min kropp, höra vinden susa i palmbladen och vågorna slå in mot stranden. Verkligheten överträffade drömmen men vägen dit i tanken var från början bara en vision i tanken och en bild på en tavla.

9 kommentarer:

  1. vilket bra skrivet inlägg! jättebra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag väldigt inspirerad och tänker att jag kan använda dessa lediga dagar till att göra mitt egen visionboard.
    Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hm. Visionboard. Där sa du något. Jag skall ta och uppdatera min tror jag. Minsann.

    SvaraRadera
  4. det måste jag också ta och fixa mig en :)
    på insidan av min garderob sitter det fullt med inspirerande bilder, det är hemskt trevligt att öppna dörren varje morgon :)
    ha det gott!

    kramelikram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att kunna göra sin visionboard i sällskap med en god vän, the och annat livsbejakande. Det blir ibland lättare när man får intryck från någon annan och insyn i ett annat tänkande. Själv upplever jag att jag kan gå vilse i mina egna tankar och inget kreativt kommmer ut av det.

    SvaraRadera
  6. Hej min vän :) Klart det funkar jag har också en visionboard.
    kramisar
    Emma

    SvaraRadera
  7. SV: Väggdekoren har jag köpt på Tradera, vilket jag kan rekommendera då priserna där är betydligt lägre än i de webshopar som också säljer dessa dekorer.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Du har helt rätt så jag har editerat inlägget. Dock anser jag att man ändå kan skriva på.

    SvaraRadera
  9. visionboard...det vore nog en grej. när ska jag få tid till min lilla visionboard bland alla andra klipp och klistrauppdrag. det är just det som kanske skulle finnas med på min visionboard. moment 22. ser fram emot måndag vännen! kram kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen