torsdag 18 februari 2010

Plötsligt tittar alla misstänksamt...

.. på varandra på pendeltåget samtidigt som de sniffar i luften. Det luktar nämligen ruttet ägg.

Tidigare hade jag hört ett poff och en medresenär såg att det låg nåt på golvet. Det var alltså några busungar som kastat ombord en stinkbomb på pendeltåget. Där satt vi instängda i denna doft.. efter ett tag börjar vi alla fnissa, vad ska man göra? Den unga tjejen som sitter brevid mig säger till sin kompis att hon trodde det var hon. En annan medresenär säger skrattande på mobilen att hon inte kan diskutera middag just nu eftersom hon inte kan tänka på mat.

Det blir ännu roligare när det kliver på nya resenärer som inte har en aning om vad doften kommer ifrån. Vi fnissar vidare. När jag kliver av i Karlberg så känner jag inte lukten längre men fnisset det kittlar fortfarande i magen. Jag tycker nog trots allt att det var ett ganska bra skämt en grå torsdag i rusningstrafiken.

8 kommentarer:

  1. ibland är det enkelt att få andra att le ;) Kram och ha en fin helg Di

    ps..blir ingen fika i Sthlm 5 mars, har en kollega som åker med mig så känns lite dumt att lämna honom bara så där..vi får ses en annan gång! kram kram

    SvaraRadera
  2. haha lyckat :)
    Mer fniss åt folket!
    Önskar dig en härlig helg med en massa vit göra änglar i snö!
    Kram

    SvaraRadera
  3. hihi...jag tycker det var ett skönt oskyldigt bus... mera sånt :)

    kram till dig...ses på måndag!

    SvaraRadera
  4. Med den inställningen, så kan man alltid se det roliga i olika situationer. Det är en styrka.

    SvaraRadera
  5. HIHI.....kan inte låta bli att skratta när jag läser. Det underlättar att har lite humor invävt i vardagen
    Kram och ha en fin fredag
    Emma

    SvaraRadera
  6. skönt med ett skratt .......kram

    SvaraRadera
  7. haha! :D
    att få skratta är det bästa som finns!

    kramelikram och ha nu en finfin helg!

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, oskyldiga bus a´la Emil i Lönneberga uppskattas och gör enbart en fnissigt glad!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen