lördag 8 maj 2010

Bästaste vännen och jag...

... delar en gemensam passionerad kärlek sedan 9 år tillbaka och det är BARCELONA.

Idag åker vi dit för 5:e gången tillsammans. Vi har räknat ned, pratat Barcelona och varit där mentalt i tanken. Det är flera år sedan sist men vi längtar ofta dit och vet att vi kommer att fylla veckan med skratt, vänskap, arkitektur, shopping, utflykter, nya upptäckter och kära återseenden.

Min bästa vän har återvänt till Dalarna och att få ha en hel vecka i varandras sällskap är lyx bara det, så nu är det dags att packa ryggsäcken (kan ju inte bryta traditionen och göra det dagen innan), vattna blommorna och sedan låsa Svedmyralyan. Vi får se om det kommer nåt inlägg under veckan men jag önskar er fina dagar i vilket fall som helst. Mina kommer att bli magiska, det är jag helt övertygad om.

Hasta la vista!

(detalj från taket på Casa Batxo)

10 kommentarer:

  1. Ha det underbarast!
    Kramar Wanja

    SvaraRadera
  2. Låter som om det kan/kommer att bli en fin vecka.

    Önskar er allt det bästa!

    SvaraRadera
  3. Ah Barcelona är oxå en passion för mig,älskar den staden!
    Alldeles underbar blogg du har!
    Jag är oxå egen företagare & driver webshopen http://www.beautyinsideout.se
    Spana gärna in den...har aldrig hört talas om driftig.nu,får spana in..!

    SvaraRadera
  4. Många kramar till er från mig om att ni ska få en super trevlig vistelse i Barcelona!!!!
    Mål väl!
    /Veronica

    SvaraRadera
  5. åh vad härligt!
    hoppas att ni får en fantastisk resa!

    kram

    SvaraRadera
  6. ha en magisk resa lilla älvan. kram

    SvaraRadera
  7. Ha en magisk resa! Fyll på minnesboxen så att du kan resa dit om och om igen.

    SvaraRadera
  8. Men åh så härligt. Jag är HELT övertygad om att det kommer att bli en fantastisk resa kramisar
    Emma

    SvaraRadera
  9. Barcelona är en fantastiskt vacker stad och det är omöjligt att inte bli förälskad i den.
    Hoppas att ni får en underbar vecka, du och din vän.
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen