lördag 16 oktober 2010

Böcker lästa i September

I september så var 4 av 5 lästa böcker omläsning av favoritböcker så inte så mycket nytt under solen men fyllt med kloka tankar som tål att läsas om och om igen. Som person tycker jag om att bli påmind, och hitta nya fasetter som kanske behövs i olika delar av livet.

Att välja glädje av Kay Pollack
Jag och Kay delar så många tankar och han ger mig även nya. Älskar den här boken och läser den alltid med behållning.

Att växa genom möten av Kay Pollack
Att se möten som en gåva och en chans att växa och utvecklas. Att beakta och betrakta sig själv och sina reaktioner istället för att fokusera på andra. Rekommenderas varmt.

Det handlar om kärlek av Charlotte Fruergaard
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en av mina absoluta favoritböcker från i år. Jag får insikter (härliga och ohärliga) och inser vad jag behöver göra annorlunda i kommande relationer. Layouten är snygg och jag tycker verkligen om den här boken. Kommer att läsas om flera gånger.

Lycka nu: en praktisk guide i mindfullness av Titti Holmer
En bra bok om lycka som innehåller såväl förklaringsmodeller som praktiska övningar. Lättförståelig utan att vara ytlig för den skull.

Radhusdisco av Morgan Larsson
Klar igenkänningsfaktor för mig som är nästan jämngammal med författaren och boken skildrar att växa upp på 70- och 80-tal. Total nostalgi men ibland saknas en röd tråd. Välskriven och lättläst.




2 kommentarer:

  1. Tack för sammanställningen! Jag har inte läst någon av dem, men det är bra att få tips på titlar, tycker jag.
    Jag skulle också vilja hinna med fyra böcker i månaden - tänk dig - fyra olika världar att försvinna i. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dina sammanställningar av lästa böcker - alltid finner jag något att skriva upp på min växande lista.
    Stor kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen