torsdag 18 november 2010

Ett vykort väntar på mig...

... prytt med pedagogiska mammans handstil men de första orden som möter mig är inte hennes utan Tage Danielssons:

En droppe droppad i livets älv,
har ingen kraft att flyta själv.
Det ställs ett krav på varenda droppe,
hjälp till att hålla de andra oppe.

Så är det. I livet simmar jag vidare, ibland bär jag och ibland blir jag buren och ibland så hjälps vi åt att stötta varandra. Det är fint.


(bild: en av de vackraste kranar jag sett från ett café i Stockholm, ur det dricker jag gärna livets vatten).

9 kommentarer:

  1. Tittar in, läser och önskar dig en skön och fin helg!

    SoF

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart när man får saker som ger så mycket :) jag tänker mycket på dig av någon orsak, varför vet jag inte...men kanske är det så längesen vi sågs så kommer du åt Dalom i jul? Själv är vi borta 2 dagar, annars är vi här :) och vill gärna fika och se dig igen..kramis

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig helg. Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag har lättare för att bära än att bli buren, tror jag.

    SvaraRadera
  5. Tomten vill veta
    ...lite mer såhär i inslagningstider :)

    Tycker du om att se på DVD?
    Isåfall, vilken sorts film?
    Samlar du på något?
    Vilken sorts inredningsstil gillar du?
    Vad föredrar du- nytt/ärvt?
    Tycker du om "home made"?
    Vad är December för dig?
    Vilka viktiga traditioner har du?
    Hur dukar du julbordet?
    Vilken är din favoritjulsång?

    Hoppas att alla har tid att besvara detta under helgen,
    på julswappensblogg,
    då skulle Tomten bli väldigt tacksam & glad :)

    SvaraRadera
  6. Vykort får man inte så ofta nu för tiden. Vackert utsmyckad vattenkran! Ha en skön helg/Eva

    SvaraRadera
  7. Både text och bild är fantastiskt vackra, precis så som det alltid brukar vara när man kikar in här. Du är så klok och jag blir lika förundrad/inspirerad varje gång.

    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen