fredag 10 december 2010

Liv i luckan - 10:e December 2010

För en tid sen anordnade Helena (med bloggen Ex Amino) en utlottning av en chokladkalender från Chokladfabriken och jag vann en kalender med mjölkchoklad. Jag läste det först några dagar senare så idag anlände kalendern till mig och därmed så får den även stå för dagens budskap i lucka tio som blir, för att ha en chans att vinna något så måste man delta.

Ibland behöver man satsa stort, ibland knappt alls men om man ska ha chansen att vinna något måste man ju åtminstone se till att hålla sig framme. Ta chansen när den kommer. Ibland kanske man måste kämpa men om man får det man vill är det värt det. Idag så var vinsten i form av en julkalender men i livets lotteri kan det handla om mer än så.

Fundera över om det finns något område av livet där du vill ha något annat och fundera på om du lagt rätt insats, energi i den riktningen och hur du kan göra för att komma dit du vill. Men sannolikheten minskar ju kraftigt om tankarna snurrar kring att det inte går, det inte är någon idé eller att jag orkar inte försöka. Så vad väljer du och på vilket område lockar det en högvinst ämnad just för dig?


4 kommentarer:

  1. Stort grattis till den fina vinsten. Nu kan du med gott samvete öppna flera luckor på en och samma dag också ;)

    Precis som du skriver måste man våga chansa för att överhuvudtaget ha en möjlighet att vinna!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, så rätt...och de är intressant att du skriver om just det som jag har tänkt på i ett par dagar nu...
    Lustigt att kalendern kom så sent, men det var ju kanske inte fel att ha hela TIO luckor att öppna...mums! :)
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. grattis!
    vilken söt kalender!

    kramelikram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen