onsdag 9 februari 2011

Finaste Ylva....

... kloka kvinna, inspiratör, kreatör och förespråkare för din egen kultur. Jag blir så stolt när jag läser det här inlägget.

Jag minns dig från dess att du var liten som barn till en av min mammas bästa vänner. Jag minns också när du och min syster fann varandra. Som vuxen så slås jag av din klokskap och all din erfarenhet du redan skaffat dig. På bilden som möter mig på din blogg står du brevid en kronprinsessa men i min värld så är jag övertygad om att du möter henne som du möter oss andra, som dig själv.

Du har redan gått långt (och upplevt mycket) men jag vet att du gör det med kärleken till din kultur, naturen, livet, yogan, till de som lever med oss och inom oss. Du vågar gå nya vägar samtidigt som du värnar om det arv du bär med dig. För mig är det egentligen irrelevant om du pratar med prinsessor eller grodor men du gör det du tror på, arbetar för att förändra saker och vara den härliga person bara du kan vara. Fortsätt gå dit hjärtat leder dig finaste Ylva.


Victoria%20invigde%20milj%C3%B6konferens%20i%20Jokkmokk

1 kommentar:

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen