onsdag 23 februari 2011

Nyckeln till lyckan...

... hur ser den ut tro?

Jag tror att vissa delar av nyckeln delar nog många och sen är det de där små detaljerna som gör att det blir just din lyckas nyckel. Min lyckonyckel består av en bas som handlar om en vardag jag trivs med, relationen till mina vänner och familj, min hälsa och känslan av tacksamhet och kärleken till livet. Sen så behöver jag en balans mellan lugn, återhämtning, vilsamma stunder kontrasterad av äventyr, stadspuls och stimulans.

Jag tror att den lilla och stora lyckan framförallt bor inom oss och ibland är den lätt att finna och ibland känns den så långt borta. Hur ser din lyckas nyckel ut?

7 kommentarer:

  1. min lyckonyckel är i silver och är formad av kärlek, underbar vänskap, god hälsa till alla omkring mig, mycket tid och gärna ett stort lugn.

    kramelikram

    SvaraRadera
  2. Jag tror min nyckel är gjord av kameliontskinn... ibland hittar jag den inte ens. Det där lät deppigt...men det var det första som dök upp i huvudet :)

    SvaraRadera
  3. min lycko nyckel är väldigt stor, rostig och som vittnar om en lång färd mot lyckan...den gnisslar lite när den förs in i nyckelhålet. Det är en nyckel som färgats av livet...men som innhåller en solid grund,värme och kärlek...En stor trygg nyckel...som passar i ett slott för en drottning och en kung ;0)


    det var det som kom upp i mitt huvud..just nu..
    Kramar Di

    SvaraRadera
  4. Tror att de flesta nycklar är väldigt lik din!
    Min nyckel bor i att försöka att leva varje dag. Hitta saker att le åt, saker att uppskatta. Att tillhöra ett sammanhang, att känna att jag är älskad och omtyckt av mig själv och av andra.
    Att inte tro att allt blir bättre sen. Att jag har ansvar för mitt liv!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  5. Det blir de små stunderna. En soluppgång, en löptur eller ett restaurangbesök.

    SvaraRadera
  6. Sant! och dagen idag heter verkligen nyckeln skidåkning <3
    Trevlig helg!
    KRAM från Eva

    SvaraRadera
  7. Jag är benägen att helt hålla med dig, dock skulle jag vilja lägga till betydelsen av utveckling, både på det personliga planer så väl som i vardagen.
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen