måndag 14 februari 2011

Varje dag älskar jag dig..

... står det på den färgglada tavlan som jag möter i en matsal.

Så är det. Varje dag älskar jag dig, dig och dig... alla ni som bor i mitt hjärta och alla ni som kommer att flytta in under livets gång. Egentligen borde alla dagar vara alla hjärtans dag för vi borde visa varandra kärlek alla veckans dagar.

Dagen idag må vara kommersiell på många sätt men jag minns när vi satt i klassrummet i Gärde byskola och klippte små hjärtan och lämnade till varandra. Gesten behöver inte vara större och dyrare än så. Det är tanken bakom som räknas och gör skillnad. Jag hoppas att de i mitt liv vet hur mycket det betyder för mig. Jag hoppas du som läser vet hur mycket just du betyder för någon.

Jag har många gånger varit singel på alla hjärtans dag och vet att det kan kännas tuffare än vanligt såna dagar. Men då har jag ibland tillbringat den med vänner och firat vår vänskap. Man gör vad man vill av dagen och ibland får den inte mer uppmärksamhet än att jag noterar den då jag andra år verkligen uppmärksammat den.

Ett akustiskt alla hjärtans dags kort från Thomas Di Leva får bli även min alla hjärtansdagshälsning till er alla från lilla mig. En stor varm kram och var rädd om era vackra hjärtan och dela med er av den kärlek ni känner.

8 kommentarer:

  1. Jamen det var ju en fantastisk tavla, och håller med dig! Visst är den fin låten med Thomas Di Leva...kramaar till dig idag! Di

    SvaraRadera
  2. massor med kramar till dig min vän på alla hjärtans dag :D

    /Maria

    SvaraRadera
  3. En STOR KRAM vill jag ge dig på
    Alla Hjärtans Dag!!!! :-)
    /Veronica

    SvaraRadera
  4. Hoppas du fick en fin Allahjärtansdag!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar allahjärtansdaghälsning!
    Hoppas att du får en hjärtlig fortsatt vecka!
    Kram, Annelie

    SvaraRadera
  6. Du glömmer väl inte den viktigaste personen att älska - dig själv!!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen