lördag 19 mars 2011

Solens strålar leker över snön....

... smälter den till pölar och blottar grus.

Människorna ler och glömmer snön som föll igår och hoppas att våren är här för att stanna.

Det hoppas även jag, även om jag älskar en riktig vinter så känns det som att nu är det tid för vår. Jag vill hänga undan vinterjackor och ställa undan vinterskor. Jag hoppas min lusta till ordlek också ska avtäckas och skrivarglädjen komma tillbaka. Den senaste tiden har den legat ganska mycket i ide och kanske är det fågelsång som väcker den till liv.

Jag har lovat mig själv att inte känna prestation inför att blogga och det gör jag inte heller utan låter bloggen vila ganska mycket men jag saknar leken med ord och virvlande tankar som jag kan fånga och sätta på pränt. Men livet sker, utmaningar möter mig och kanske är det så att nu är det inte orden jag ska fånga så mycket som att bara vara i livets flöde och låta orden i sin lekfulla form komma till mig när det är dags.

Nu tänker jag kliva ut i solskenet, leka mellan strålarna och sen möta en vän i stadens mitt för att äta middag och sen gå på bio och njuta av att livet är just här och just nu och bara njuta av att vara omfamnad av kärlek, livslust och solstrålar.

12 kommentarer:

  1. Det låter så skönt, precis som det ska vara!
    Vilken charmig illustration du hade valt, nu stannar vi upp och njuter :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev en fin kväll! Varma kramar och en dag i sänder!

    SvaraRadera
  3. Härligt med vår! Jag saknar mitt bloggande, men har inte ro eller fokus att skriva privat blogg nu. Det blir tid för berättelser senare tänker jag. Idag har jag flyttat ut från min och Johans lägenhet i solsken, så nu är den bara hans. Jag har flyttat in i en kompis extrarum, bor in mig och myser i att vara helt min egen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Liv! Såg i tidningen att imorgon kan man ringa in sitt bidrag och bli årets sommarpratare. Tänkte genast på dig - du skriver bra och har så mycket klokt att förmedla. Ring:08-7843953

    SvaraRadera
  5. Våren är här! Jag njuter av solen och värmen, försöker ta en stund i taget.

    SvaraRadera
  6. jag som följer dig uppskattar dina fina ord och meningar och jag tror att inlägg blir som allra bäst när man inte känner sig tvungen :)

    önskar dig en härlig söndag!
    kramkram

    SvaraRadera
  7. Ang tatueringar.... http://www.borttagningavtatuering.com/

    SvaraRadera
  8. Jamen... nu är det dags för vår! Absolut.

    SvaraRadera
  9. Tack! Och jag håller med dig, jag tror våren kan locka fram lite skrivarglädje. Förhoppningsvis riktigt glad sådan dessutom!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Kan det vara det återvändande ljuset som gör att vi låter datorn stå och går ut och njuter av livet "in the real world" istället?!

    Du gör helt rätt i att göra det du känner för - här och nu!

    SvaraRadera
  11. Det är en mysig tid nu.. vill att den ska vara läänge lääänge. Rar illustration till texten!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen