onsdag 20 april 2011

En vecka i Strasbourg som kommer att ta tid att smälta. blickar jag tillbaka på..

Veckan var fylld av möten med intressanta människor, en oerhört vacker stad, med sig själv i ett annat sammanhang. Intressant, härlig, upptäckten av saker på gott och ont men också med brist på ledig tid och egentid. Påskledigheten som väntar runt hörnet vilar gott i inväntans tider.

När intrycken blir många tar det tid innan mosaiken skapar ett mönster så jag kan inte på ett sammanhängande sätt berätta om allt. Men det kommer. Vila, reflektion, trädklättring, dans och grillning i systers nya hem väntar i årets påskägg.

Strasbourg fångade mitt reslystna hjärta och med en doft av syren förtrollades jag enkelt. Förälskelsen till resandet ligger alltid redo att flamma upp och väcka mig till liv och få mig att drömma om nya vyer, äventyr och att upptäcka nya smaker, dofter och ljud. Att resa bort är ofta för mig som att hitta hem i mig själv för närvaron och livslusten kantar ögonblicken. Att komma hem sen är att landa i sitt hem men med en ny pusselbit till livets karta.

9 kommentarer:

  1. Glad påsk bästa Liv! Och välkommen hem igen :)

    SvaraRadera
  2. Vacker bild, spännande resa. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härlig bild, min dotters kompis ska studera i Strasbourg om jag inte minns fel...och min dotter i Freiburg...så får förhoppningsvis också se båda ställena om allt går som det ska! Glad påsk och kraaaaaaaaaam och välkommen hem! Di

    SvaraRadera
  4. välkommen hem och glad påsk :)

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Och en Glad påsk till dig med!

    SvaraRadera
  6. Glad påsk önskar jag dig min vän!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. Det låter som en spännande och givande vecka, men visst är det så att intryck tar tid att smälta.
    Hoppas du får en fin påskhelg!
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen