fredag 8 april 2011

Sammanfattning av månaden och böcker lästa i Mars 2011...

I mars så hände följande:

* Jag provade tibetansk klangmeditation.

* Jag fyllde 37 år och blev firad på alla möjliga vis.

* Föreläste kortfattat för 140 personer, det hade varit otänkbart för några år sedan eftersom min scenskräck och rädsla att tala inför folk varit en del av mig länge. Delar finns kvar men jag klarade nåt jag aldrig trott varit möjligt.

* Jag lämnade blod och 3 dagar senare hade det redan kommit till användning.

I mars hittade jag även tillbaka till läslustan igen och läste följande böcker:

Hemligheten av Dan Josefsson och Egil Linge
En relationsbok med fokus på anknytningsteorin. Praktisk, konkret och tydlig. Har skrivit om den förut och jag tycker det är en bra bok.

Det handlar om kärlek av Charlotte Fruergaard
Ännu en relationsbok som är favorit. Jag är mycket inne på att försöka förstå mig själv och mina reaktioner nu och då läser jag om saker som jag tror på.

Doppings styrkedroppar - hur du kan få livet att hänga ihop av Annika Dopping och Christel Dopping
En bok med texter om olika inspiratörer, personliga utvecklare etc. En klar favorit. Som en härlig lösgodispåse där man kan plocka det man är sugen på just då.

Kniven i hjärtat av Björn Ranelid
Har inte läst nåt av Ranelid tidigare men det kommer jag sannerligen att göra. Älskar hans språk och berättarsätt. En stark och gripande berättelse. Månadens bokcirkelbok och jag tyckte mycket om den.

Dubbelspel av Lee Child
En ljudbok som fick mig att fastna totalt stundtals. Spännande och stundtals lätt obehaglig och jag gick lite på nålar. Något som bröt av den andra läsningen under månaden.

3 kommentarer:

  1. Å, vad jag vill läsa något annat än kurser och manualer. Bara vanliga böcker.

    Men den tiden kommer väl. Antar jag.

    SvaraRadera
  2. grattis söta du. hade helt glömt. är usel på födelsedagar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow vilken månad!
    Grattis till den genomförda föreläsningen - starkt!
    Och så klart ett sent grattis i efterskott!
    Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen