onsdag 4 maj 2011

Varm vänskap med mycket kärlek...

... bjuder mina vänner på.

Jag kan känna deras omtanke, kärlek och uppskattning. Att på livets stig ha fått träffa så många fantastiska människor är något som gör att mitt liv blir oerhört rikt. Inför dessa är jag mig själv, vi gapskrattar så det ekar mellan husen och folk vänder sig om, vi har ett stillsamt och lågt samtal om livet eller promenerar genom en kall och grå stad i duggregn. De ringer, sms:ar, mailar och bara finns där.

Likt gullvivan som i tisdags mötte snöflingorna men stod kvar i sin växtkraft och väntade på vårens återvändo så möter jag det som inte alltid är roligt i livet med hoppet om att solen väntar på mig när molnen skingrar sig.

Helgen inleds med en långfika på söder med skratt blandat med allvar tillsammans med någon som visar mig på nya vinklar. Jag älskar när det händer. Idag har jag packat väskan för att spontant följa med min själssyster och hennes dotter till deras lantställe. Vänskap är en av de största gåvor livet har gett mig.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en riktigt trevlig vistelse på lantstället - låter urmysigt!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen