fredag 9 september 2011

Ljusfest i Vinterviken...

.. blir en afton i samklang med själen.

En vän tog med mig hit och det är fantastiskt. Ljus, facklor, lyktor, ljusslingor i hela trädgården. Musik och röster klingar mot stjärnhimlen. Det går rakt in i hjärtat. En eldjonglör som leker med elden till toner av en tvärflöjt. Ren vardagsmagi.

Ljuskronor i växthus, lusthus och livet. Om vi skulle tända ljusen lite oftare såväl inom oss som utom oss. De lyser upp, värmer och inger hopp. Ljusfester i liten skala i våra hem sprider gnister under hösten och vintern och det tror jag inte är en slump. Vi behöver alla ljus och när solen gått ner skapar vi våra egna solar och eldar.

Jag återvänder hem med en känsla av lycka och frid. En kväll som är en gåva och innehöll så mycket mer än jag förväntat mig. En fredag i September där äppeldoft och höstens längtan fick mig att känna mig så oändligt lyckligt lottad.

1 kommentar:

  1. Vilken gåva att få känna och uttrycka tacksamhet!

    Minns en mörk period i mitt liv då den förmågan var helt borta...och glädjen när jag senare fick chans att återupptäcka den.

    Du har verkligen den förmågan!

    Varma lördagshälsningar.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen