fredag 16 december 2011

En hand läggs på min axel..

.. och hon frågar: Du har inte funderat på att utbilda dig och börja leda pass själv?

Den som frågar är ledaren för danspasset  på Friskis och Svettis, det passet är det roligaste jag vet. Ingen hade kunnat bli mer förvånad än jag för jag har aldrig ens tänkt tanken. Den bilden av mig själv har jag aldrig sett.

Jag säger precis det, att jag aldrig tänkt tanken och att jag själv inte har tränat pass så länge. Jag säger också att jag blir så oerhört förvånad men självklart väldigt glad och smickrad. Hon såg nåt hos mig som jag själv inte sett, en potential och en roll som inte funnits i min värld. Om hon inte hade sagt nåt så hade jag inte vetat.

Jag har funderat en del, är inte säker att det är rätt sak för mig och att jag vill lägga den tiden men jag ska ta reda på lite mer och sen eventuellt ansöka om jag känner att det vore roligt, sen får man ju se om jag blir antagen. Men oavsett vad det leder till så gjorde det mig oerhört glad och breddade min världsbild.


5 kommentarer:

  1. Så härligt när andra ser vår egen potential!
    En underbar stund av lycka! Kram

    SvaraRadera
  2. morning
    men vad kul att du blev tillfrågad om danspasset!
    Jag har varit ledare Body Pump i många år, men har lagt av nu, det tog så mycket tid och man bestämde liksom inte själv när man ville träna utan man måsta ju ha sina pass såklart, men det var otroligt skoj och stärkte verkligen självdörtroendet.
    så jag tycker absolut du ska ansöka och fundera under tiden hur du vill göra
    kram på dig
    lolla

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad roligt! Jag går på vatten gympa och jag skulle bli mycket förvånad om nån sa så till mig...

    Ha en bra dag! / Maria

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen