söndag 29 januari 2012

Jag bjuder min syster på en försenad födelsedagsmiddag...

... på fredagskvällen.

Styvsyster skulle hon heta i sagans värld, syster heter hon i min. Det här är en bild från vår första semester tillsammans då vi besökte Legoland med våra föräldrar. En resa med många minnen som jag minns än idag.

Min syster och hennes vän ska gå på konsert med Kapten Röd och har en biljett över. Den får jag. Vilken konsert!! Han inleder dessutom med min favoritlåt det vill säga "Stjärnorna finns här" och då bubblar glädjen. En oväntad stund men som stannar i hjärtat.

Den kvällen fick inleda en härlig helg som sen tog mig till Eskilstuna där det vankades tjejkväll med utgång. Det var verkligen energigivande att tillbringa två dagar som gav mer än vad de tog. Intressanta diskussioner, mycket skratt, fantastisk mat, dans och vardagslycka.

Stjärnorna finns sannerligen här, det gäller bara att notera dem och låta dem lysa, eller så lyser du. Även du är ju en stjärna.


4 kommentarer:

  1. hejsan
    vilken fin helg ni haft.
    jag har också haft en toppen helg med mina barnbarn edvin 11 år och wilton 1år, mysigt så det förslår!!!!
    Härligt med semester i Thailand, man blir lite smått sugen själv på ledighet och att resa är ju så underbart.
    Jag tror jag skall börja spara till nån långresa nästa vinter kanske.....
    ha det gott
    kram lolla
    och grattis till din fina vinst!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det va toppen!! Tack för middan!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen