söndag 15 juli 2012

Sommarpresent med pippikänsla

.. överraskar mig en vän med.

Underbara saker som jag inte kunde valt bättre själv. Taemotglädje och sommarlycka i pippipaket. Härliga saker kommer till mig i många former, tacksamhet fyller mig och jag tycker om mitt liv just nu.

I Juni fick jag en försenad julklapp från någon det var alltför längesen jag såg. Men det kändes lyxigt att sitta och öppna en julklapp i solsken på en uteservering.


Jag älskar överraskningar när man minst anar, vänner som visar kärlek via gåvor som inte alltid är inslagna. De finaste gåvorna är för mig vänskap, att få tillbringa tid med någon man tycker om, stilla samtal och naturens prakt. Att stå på Luleälvens strand, höra vågorna slå in och känna vinden mot kinden. Att vandra på välbekanta platser och upptäcka nya saker. 

Pippipaket, röd julklapp i juni och semesterpaketet som just öppnats ger mig mycket glädje. Det innehåller så mycket mer än det man ser på ytan. I dagens semesterlucka hamnade härlig promenad, jordgubbar i solsken och fina stunder på en älskad plats. Trots att vinden viner runt knuten så anser jag att semesterns värde aldrig kan värderas i vädrets nycker. Jag skapar semestern som jag vill.

8 kommentarer:

  1. Sommartid har en nackdel och det är egentlige en paradox - kraven ökar.
    Bäst lyssna inåt vad som känns bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en paradox. Å om man vill vara inomhus en solig dag får man nästan dåligt samvete.. samtidigt är det mina enklaste nöjen som ger mest. De senaste dagarna har jag fyllt dem med långa promenader i solsken tillsammans med en vän.

      Kramar

      Radera
  2. Mysigt:-) om du vill träffa en till trevlig människa och kika på saker kan jag tipsa om ett ställe jag gärna vill se i Luleå :-) Det är trettio år sen vi träffades hon och jag men minns dagarna vi hade som igår och hon har hittat sitt liv i antikviteter :-)Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill alltid hitta nya mysiga personer och platser så tipsa gärna men sen får vi se om det hinns med.

      Kramar från Liv

      Radera
  3. Vi ses på torsdag, så glad för vår "lilla" tradition <3

    SvaraRadera
  4. Svar: Nej, jag har inte varit till Zetas..det får bli nästa gång! Det och Bergianska trädgården :)

    SvaraRadera
  5. Bergianska är jättefin, kommer du nog att tycka om.. eller kanske inte om du blivit besviken på de andra.
    Kramen

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen