måndag 3 september 2012

Klokord där man minst anar...

... dyker under dagen upp på en godispåse.

Tänk om vi var styrkeletare, möjlighetsletare och medmänniskor så väl i mötet med oss själva som andra.
Tänk om vi valde att vara kärleksfulla, toleranta och medkännande i samma möte.

Någon bestämde sig för att även en godispåse kan bjuda på gott såväl till det yttre som till dess innehåll. Det gläder mig. Det gläder mig också att den kan inbjuda till diskussion såväl hos små som vuxenstora barn långt efter innehållet tagit slut.

10 kommentarer:

  1. Så fint! Gillar verkligen den där klokorden som dyker upp där man minst anar det. Ett tag hade jag en "kompis" som emellnåt köpte godispåsar till mig, på vilka han skrev små fina ord. Just den gesten uppskattades verkligen mer än godiset i sig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken underbar idé att skriva själv.. det gör det verkligen personligt ♥

      Radera
  2. behövs mer av såna goda saker! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen fint tänkt...mer sånt till folket
    kramar
    E

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen