söndag 11 augusti 2013

Det är en plats som gjord för drömmar,



.. lekfullhet, samtal och ett veck i tiden.

Det är en drömkåk full av allt det jag älskar och det är ett år sedan jag sist var här. Det ligger ute på landet och tar över en timme med bil från Stockholm men det är en plats som ger mig energi, inspiration, rekreation och där jag en dag skulle vilja ha en hejdundrande fest. Hit kommer jag att återvända med vänner vid min sida. Igen och igen.

För mig är det en kraftplats där drömmar väcks, tar form och förverkligas för mig. Jag och min coachkamrat tillbringar nästa fem timmar där, äter gott och samtalar som svåra saker, roliga saker, uppfyllda drömmar och drömmar som vi vill förverkliga. När jag kommer tillbaka till staden är jag trött men fylld av energi samtidigt. Som när jag reser och intrycken måste landa i mig för det är som om hänfördheten lyfter mig men behöver få komma till ro under natten.

När söndagen tagit sin början vaknar jag med nya idéer, tankar och reflektioner som tar form och leder mig rätt. På en sådan plats där hjärtat öppnas och jag är helt närvarande så gläntar jag på lyckans dörrar. Där tänker jag gå in, samtidigt som jag varsamt stänger några andra.




12 kommentarer:

  1. Å..det var ju dit jag vill åka förra året. Hur kunde jag glömma det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag inte men nu påminde jag dig <3

      Radera
  2. Det är bara så fantastiskt underbart där!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Minns när du skrev om det förra året (vad tiden går fort!?).
    Ett ställe jag gärna vill besöka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad snabbt ett år kan gå.. och jag rekommenderar alla att besöka det.. det är en härlig plats <3

      Radera
  4. Nämän, vad är detta för ett fantastiskt ställe? En plats med ett rosa piano kan inte vara något annat än underbart:)

    Och tack för svaret på min fråga om meditation, det känns spännande tycker jag. Måhända att jag återkommer om det, när jag har tänkt lite mer:)

    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alldeles fantastiskt.. ligger mot Hallstavik, en ganska bra bit utanför Stockholm men väl värt ett besök.. ett gammalt missionshus nu fyllt av spännande inredning, fantastiska bakverk och inspirerande platser.
      Kramar och bara att återkomma
      Liv

      Radera
  5. Vackert. Dina ord är alltid så väl valda och målande. Det låter som om du haft några riktigt fina dagar tillsammans med din vän. Underbar känsla att känna sig fulltankad med ny energi.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var några härliga timmar och jag älskar den här platsen, det är en fantastisk känsla när man fylls av energi..
      Kramar och tack för komplimangerna om mitt skrivande
      Liv

      Radera
  6. Jag tänkte på en sak - här borde man ha en bloggträff eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en perfekt plats för en bloggträff.. bara lite krångligt att ta sig dit men man kan ju samåka :)

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen