fredag 7 februari 2014

Jag gråter av glädje..

.. och inte sådär stillsamt och vackert utan mer som Lille Skutt med stora tårar som trillar nerför kinderna men med ett leende på läpparna.

Min vän har gift sig. Min fina, fina vän som åkte till Barbados på på förlovningsresa och sen valde de att gifta sig på de sätt som hon och kärleken ville på en strand och med havet som vittne. Hon som nästan gett upp hoppet om kärlek när han stod där och 1,5 år senare är de gifta. En liten, liten del  av mig känner jag att jag var en liten pusselbit i deras kärlekspussel.  Hon besökte mig från Göteborg och hade träffat honom men sen på grund av missförstånd blev det ingen andra dejt. Jag uppmanade (nåja, nästan tjatade) på henne att ge honom en chans till, att messa och föreslå att de skulle ses och inte vara så himla stolt utan bara ses igen och se hur det kändes. Men hon var envis och gjorde klart för mig att det tänkte hon inte. Men något jag sa fick henne att tänka om och på tåget hem från Stockholm efter helgen hos mig så messar hon honom.

Idag är det gifta. Det är så vackert. Störst av allt är kärleken och när två fina människor finner varandra och väljer varandra då kan jag inte annat än dela deras glädje. Det är magiskt.



10 kommentarer:

  1. Ja, visst är det. Magiskt. Och visst är det underbart att vi får lov att vara så där riktigt riktigt galna. För det är omöjligt att älska och vara förnuftig på samma gång....;-) Önskar dig en fin helg! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart, märkligt och bland det mänskligaste jag vet :)
      Kramar från Liv

      Radera
  2. Svar
    1. Det är bland det vackraste jag vet <3

      Radera
  3. Så romantisk :) Så bra att du uppmuntrat din vän och så klokt sagt om att..man inte behöver vara så himla stolt ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det? Jag kan själv vara ganska stolt så det var lite som att kasta sten i glashus.. men det var det värt.
      Kramar

      Radera
  4. Mmmm det är fantastiskt :) kram

    SvaraRadera
  5. Jag blir glad.
    Det ger hopp för en annan också att kärleken kanske väntar där ute någonstans.

    Varm kram/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänker jag, det ger mig hopp och genuin glädje för de som funnit den. Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen