söndag 18 maj 2014

Våren är så andlöst vacker..


.. med sin spirande skira grönska och sin blomsterprakt som skärper alla mina sinnen.

Jag smeker och luktar på blomsterprakt och låter mina ögon glittra i det gröna. Jag vandrar i nuet och fyller det med vänner, inspiration, grillkvällar, fotosessioner av en väns smycken och sen dans så klart. Orden får vila men de ligger och gror likt frön för att senare spira i blogginlägg.

Det är så gränslöst vackert ute nu och inte bara vårfåglarna sjunger naturens lov, vi gör det alla. Som allt annat så är den förgänglig så det är bara att njuta medan den vara i stora lättjefulla klunkar så man bär den inom sig året om.






8 kommentarer:

  1. Ja, det här är bästa tiden.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... tillsammans med sommaren, hösten och vintern i min bok. Jag gillar ju alla årstider med dess unika uttryck <3

      Radera
  2. Ja det är sannerligen fint nu...njutbart och tacksamheten känner inga gränser :)
    kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller.. bara att njuta så mycket man kan och med alla sinnen. Kramar

      Radera
  3. Så närvarande, så andlöst vackert beskrivet, så nu, så här! Säger till dig som du till mig: När får jag läsa dina ord mellan pärmar och på papperssidor?
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack.. ja en vacker dag så skriver jag kanske den där boken som finns i mitt inre och som leker med ord.
      kramar

      Radera
  4. Svar
    1. Jag med, lika spirande och förväntansfull varje år..
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen