onsdag 13 augusti 2014

Ibland kan det hända att man vaknar i ett land utan bestämda planer för dagen..

.. och lägger sig i ett annat på kvällen. Livets äventyr leker sig fram under semestern ibland.

Med ett sug efter att göra nåt den sista semesterveckan och utforskande av drömmar gjorde att vi hamnade i Ericiera i Portugal. Ett fiskesamhälle som nu har nästan mer fokus på surfingen som ligger ca 40 minuter utanför Lissabon. Ibland leder en livet helt rätt och vi har hamnat på det mest fantastiska Guesthouse man kan tänka vid namn Omassin.  De har världens härligaste ägare och det är som att landa i sig själv bara genom att kliva in. Yoga,  fantastisk vegetarisk mat varvas med härliga möten och en möjlighet att surfa för alla som önskar (själv fortsätter jag surfa på livet) eller kanske en holistisk massage.

Det ligger utanför Ericiera så vi vandrar genom byar med små gränder och gamla hus med havet och bergen som kuliss. Det är en plats att återvända till känner jag redan. Men med havet, sanden mellan tårna och solglitter i håret så vill jag bara vara i närvaro, böckerna blir inte lästa, mailen inte besvarade och tankarna är inte snabba utan som lekfulla vindar som virvlar runt. Jag antar att det kan kallas semester.



8 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe ni hittat! Aldrig hört talas om det, men ska lägga det på minnet!
    Fortsätt njuta av dagen och tiden!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mysigt <3 Tycker om att upptäcka nya platser.
      Kramar

      Radera
  2. Men vad mysigt, ska absolut kolla upp det. Ha en fortsatt trevlig semester :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh, blir alldeles varm inombords av att läsa Liv. Så gott du har det. Och visst är det i livets alla olika möten som livet blir så förunderligt. Nya dörrar som ständigt öppnas. Nya vägar att vandra. Och Portugal som jag drömmer om att en dag besöka. Nu får du mig att längta än mer.

    Ta hand om dig vännen och ha det fortsatt gott.♥

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste du, det är gott att upptäcka nya platser och äventyr.
      Kramar från Liv

      Radera
  4. Å, tänk, vi var ju också i Portugal större delen av sommaren, så var du också där någonstans bland de vita kullerstenarna och havet :) Portugal bor i mitt hjärta, jag återvänder dit gång på gång, det är något alldeles särskilt med det landet. Det är fint att "se" dig igen, jag har sänt en tanke då och då och undrat lite hur du har det.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Kommer på mig själv med att dra en vällustsuck...bara för att det låter alldeles alldeles underbart :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen