lördag 26 december 2015

Embrace life...




... omfamna livet.

Det är de ord som kommer till mig när jag ser den här bilden som min vän tagit. Ibland måste man våga sträcka ut armarna och bara ge sig hän livet och omfamna det som är. Välja att omfamna sig själv och sina drömmar.

När jag började blogga för massa år sedan trodde jag inte att bloggandet skulle leda till vänskap men jag har lärt känna flera nya vänner men även många av mina vänner och familj har lärt känna mig på ett annat plan säger det. En av dem jag lärde känna var Chissra som jag numera inte omnämner som en bloggvän utan enbart en vän. Hon skriver en klok kommentar som svar på mitt inlägg om att resa på egen hand;

Jag tänker inte att det behövs rädsla för mod. Mod för mig är att följa sitt hjärta och ge sig ut och ge sig hän. Jag tycker att du är fantastisk som reser ensam. Det krävs mod. Alltså styrkan att följa sitt hjärta. Så fint du skriver om att se världen som en vänlig plats. Du har en gåva. Gåvan att se det vackra och lita på det goda. Så för mig är du min modiga magiska äventyrliga vän. 

Du har rätt Chissra, om det är mod så bär jag det. För jag vill leva livet fullt ut och jag fattar ibland beslut som andra ser som annorlunda för att följa mitt hjärta. Jag vill känna att jag levde mitt liv utifrån min längtan och med de jag ville leva det med. Det både inspirerar och provocerar andra människor ibland men oavsett så handlar det inte om något av det utan det handlar om mina val utifrån mitt hjärta. Att leva mitt liv, att omfamna det och att skapa det jag kan utifrån mina förutsättningar. Ibland krävs det mod för att leva vidare och mod för att leva som man vill eller fatta beslut man känner att man behöver fatta även om man vet att de kommer att ifrågasättas.

Inför havet, stranden, solen och berget omfamnade jag stunden och livet men jag fann även dörrar i mig som behövde dammas av och varsamt öppnas. Bakom dem fanns slumrande drömmar och nya upplevelser, lärdomar och insikter. Nu är det upp till mig vad jag gör med dem ♥.

8 kommentarer:

  1. Det är nyttigt att göra både inre och yttre resor. Vi behöver alla stanna upp i ekorrhjulet med jämna mellanrum. Jag hoppas du gör kloka beslut i framtiden grundade på dina nya erfarenheter. Jag tycker du verkar vara en modig kvinna.
    Bossekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit bland de bästa beslut jag har fattat faktiskt. Jag hoppas också att mina beslut blir kloka och autentiska i framtiden... ska bli spännande att se vart jag hamnar. Kramen

      Radera
  2. Underbart bild, både motivet och innebörden. Din text berör lite extra idag...många steg som ska tas, beslut att fatta. Men ser jag tillbaka så har jag tagit massor av "konstiga" steg redan så några till är inget att vara rädd över :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint att den berörde lite extra, kanske behövde du läsa just det. Jag tror du är hur modig som helst och att du verkligen prövar nya steg ut i världen och livet. Å vet du, ibland när jag tar mina steg så är jag rädd.. och det är ok. Som nu när jag ska bli dansledare och egentligen inte gillar att stå i centrum. Varmaste kramen ❤️

      Radera
  3. Ja som sagt, du är: mod, magisk, livsglädje, fantastisk och har en otrolig livsglädje. En inspirationskälla med djup och innehåll.
    Kramar till dig finaste du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad fint sagt, jag blir lite generad nästan... det är tack vare vänner som du som tror på mig som jag också vågar lite extra. Kramar ❤️

      Radera
  4. Jag tror att rädsla och mod går ihop. Om man inte känner rädsla så är det inte mod man behöver. Men att känna rädsla och ändå göra det som man är rädd för det - det är mod! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, eller om något är obekvämt... men jag håller även med Chissra, mod att våga göra på ett visst vis även om man blir ifrågasatt kan nog också ses som modigt. Ibland är det lätt att stå still och ha det som man har det istället för att ändra livet i en riktning man vill. Men det är därför man aldrig kan jämföra mod anser jag.
      Kram

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen