fredag 5 februari 2016

Jag blickar mot solen..

.. som klänger på fasaden och möter sin egen blick i fönstren som bländade glimmar till.

Det doftar vår av gruset på gatorna trots minusgrader. Himlen vilar i klarblått över taknockar och de sorlande samtalen på ett café får mig att sjunka djupare ner i min fåtölj. Genom sorlet hörs glimtvis Monika Zetterlund sjungandes sakta vi gå hem genom stan. 

Jazziga toner brutna av klirrande koppar, en ytterdörr som slår igen och det doftar nybakat. Det är en stund, en fredagseftermiddag och klockan är ännu inte tre. Många intryck i ett ögonblick och vilande utryck inom allas inre. Dagen vandrar vidare och jag reser mig för att sakta gå genom stan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen