söndag 27 mars 2016

Att sätta en intention för dagen....



.. varje morgon bestämde jag mig för idag. Att bestämma vad jag vill ha in i dagen och påminna mig om det. Jag gör det på prov, så får vi se hur länge det varar.

Bara för att man arbetar med personlig utveckling är det inte så att man inte snubblar på sina fötter ibland eller går vilse i dimman. Men så noterar jag en tankeslinga som inte gagnar mig och målar den i färg. Ibland behöver man liksom måla om tankarna när de fastnat i grått. Jag behöver påminna mig om att det går att skapa regnbågar som är gömda för ögat och att växtkraft kommer i så många oväntade färger och former. Vissa dagar är det dags att plocka ut garderobens färggladaste klänning, möta sin blick i spegeln och visa världen sina färger.

Men om det blivit helgrått då och man inte hittar sin färgpalett? Då tror jag på att försöka hitta tillbaka till det man tror på eller vill tro på via böcker, vänner och att befinna sig på platser som ger energi och göra det man brukar tycka om även om man inte är motiverad just nu. Jag tror på att involvera tanke, känsla, handling och andlighet. Att se sig själv ur alla vinklar och ibland kanske man behöver gå i terapi för att finna färgen igen.

Alla vägar mot regnbågar kan vara värda att pröva i drömmars land. Om man hamnat i det gråmulna kan det ibland handla om att börja gå i en annan riktning för att byta landskap eller att måla det landskap som redan är. Jag tror mina intentioner stöttar mig i det oavsett om dagen redan är i färg eller behöver färgen. För jag virvlar lätt iväg och då kan det ankra mig eller lyfta mig beroende på vad jag behöver. För det är inte alltid jag behöver samma saker och jag tror på att finna sina egna färger i livets palett.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen