måndag 23 maj 2016

Det kommer vackra stunder och upplevelser till mig i olika former..


.. och jag känner mig stjärnströsslad.

Det är orsaken till att det varit tyst på bloggen, inget annat än att livet bjuder upp till dans och jag dansar med det. Jag licensieras som Zumbaledare, barnvaktar barnbarn och skapar lyckosöndagar med spännande människor. Samtidigt vecklar naturen ut sig i sin prakt och omfamnar oss alla. Det är en skin grönska som snart djupnar och låter sommarens nyans tar vid. Det gäller att njuta det som är när det varar och det är vad jag gjort och därmed låtit fingrarna vila från skrivandets lekfulla lek. Men i tanken leker jag med ord och jag hoppas de kommer växa till kaskader som väller ut över bloggen, livet och allt annat som är. 


Jag finner stjärnors mönster i blommande form och jag möter stjärnor som öppnar mitt hjärta på vid gavel och bjuder upp till dans, picknickar och intressanta samtal. Livet stjärnströsslar mig och jag försöker fånga det och strössla vidare.




3 kommentarer:

  1. Underbara du...good things happens to good people vet du väl :) Du gav mig en gåva en gång som det stod "divine inspiration" på. Minns du? Du är verkligen divine inspiration själv i hela din existens
    kram o kärlek

    SvaraRadera
  2. låter väl jättebra att låta bloggen vänta och leva istället :) Grattis till licensieringen! Kram kram :)

    SvaraRadera
  3. Stjärnströsslad var ett vackert ord och när livet bjuder upp till dans ska man definitivt inte skaka motbjudande på huvudet.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen