måndag 11 juli 2016

En helg att minnas..



... som en semester innan semestern börjat. Trots att jobbet krävde att jag arbetade måndagen blev den som ett mellanspel mellan två semestrar.  Åskovädret gäckade i horisonten men vi vandrade i solsken bland lekande fjärilar och grönskande famnar.

Klädstrecket vid Drömkåken vajade lättjefullt i vinden. Denna älskade kraftplats som alltid fyller mig med glädje, lekfullhet och inspiration. 

Jag hoppar hage, gungar i trädets soffgunga och njuter moccatårta med en perfekt latte macciato. Jag är lycklig just nu och ännu lyckligare på denna plats. 



Lyckostunder, lyckounder och Livs lycka. Det behöver inte vara svårare än så, viss lycka skapar jag själv genom att njuta av saker jag älskar.




Jag vill aldrig bli för gammal för att hoppa hage eller sluta att ha såpbubblor i handväskan som en regnbåge att ta fram när man behöver en skatt. För skatter finner man om man letar och inser att de kan komma i många olika former. Som en helg innan semestern som skapar lyckokänsla i mitt bröst och där har vandrar på historisk mark men utforskande nya livsstigar. 







2 kommentarer:

  1. Drömkåken är ett ställe jag längtar till...måste dit någon gång :) Älskar att du njuter som du gör. Inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett hett tips :). Jag är väldans bra på att njuta.. en av mina superkrafter <3.
      Kramar i sommargrönskan

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen