fredag 11 november 2016

Stjärnefall över November land. .

... bäddar in staden i ett omfamnade tjockt täcke.

Snön faller utan vetskap om att bussar ställs in och bilköer står still. Den skapar kaos men också acceptans. Resan får ta den tid den tar och man får pulsa i stjärnesand.

En vän ringer från Arlanda, hon kan inte ta sig hem och jag får oväntad nattgäst. Min stjärnströsslare sitter i bilkö i 8 timmar utan att ens komma in till staden som behöver passeras för att komma hem. Klockan ett kommer han och sover hos mig för några timmar. Jag somnar gott när jag vet att båda är hemma hos mig och inte ute i den natt som fallit.

Snön faller och det känns fint att kunna öppna mitt hem och bjuda sovplats som så många andra. När jag vaknar och möter vinterns skönhet i torsdagens morgonstund önskar jag alla fann en varm plats att tillbringa natten på även om jag vet att det inte är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen