söndag 2 april 2017

I blåsippors blick..


...känner jag doften av vår.

Nässelfjärilen har vaknat och leker bland nyvakna vårblomster. Det är ljuvligt och fåglars sång kantar min promenad. April har brett ut sin kjol och visar att nu har jag anlänt, trots sin nyckfullhet i väderlek så visar hon våren i sin spirande växtkraft.

Jag undrar vad som kommer komma fram i den växtkraft när naturen tar vid och börjar på en ny cykel bland förmultnade löv. Det är det vackra, det sker varje år och ändå är det aldrig exakt detsamma. Det får våra sinnen att vakna, nya drömmar att väckas och de frön vi planterat i våra drömmars trädgård att skapa nya vårvyer. Välkommen våren. 

2 kommentarer:

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen