söndag 31 december 2017

Snart vänder vi blad...


... till ett år vi inte vet något om. Ett år med 12 kapitel och 365 dagar.

Jag hoppas vi alla vågar testa oss fram och vara modiga och utforska livet, gårdagens bild på evighetsalmanackan påminde mig om det. Att våga och att låta sig lära. Inte passas in i ramar eller låta andra tala om vilken väg jag ska gå eller på vilket vis. Då känner jag mig som ett tomtebloss instängt i en mörk låda, det är inte där jag vill glittra. Där någon annan ritar ramen, gränserna eller talar om vad du inte kan .

2017 har varit fantastiskt och omvälvande, jag har börjat på nytt jobb, lämnat mitt hem sedan 13 år och flyttat till andra sidan stan för att bo med magiska drakar. Jag fick den vackra frågan om jag vill gifta mig en vacker dag i Rom och jag lärde mig massor av saker. Vilket år... intensivt, omvälvande och föränderligt. Om några timmar öppnar vi en ny dörr på glänt, 2018 väntar där. Med glitter i blick och ovävda mönster vars väv inte ännu tagit sin form. Jag är redo, för ett nytt år, nya misslyckanden och lyckanden. Nya möten, vandra vidare på vackra vägar med nya stickspår att utforska. Ett innerligt tack för 2017, allt det som var och som jag lärde och välkommen in 2018. 

3 kommentarer:

  1. Önskar dig allt gott i det nya året<3 kramar

    SvaraRadera
  2. Härlig inställning till ett nytt år och jag anammar den fullt ut. Den almanackan är så bra så jag tror jag får köpa mig en själv. Go fortsättning på nya året önskar en gammal dammsamlare. ;)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig ett färgsprakande 2018! kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen