måndag 25 februari 2013

Ibland behöver man klättra upp sitt klätterträd..

.. och ta en paus och fundera över nästa steg. Med kärlek kommer jag att sitta där och njuta livet.

Jag tänkte att jag skulle faktiskt ta en bloggpaus nu. Det är ett beslut som växt fram under den senaste tiden. Under de snart fem år som jag har skrivit här så har jag faktiskt inte pausat en enda gång. Det kan ha gått tid mellan inläggen men ett uttalat avbrott har jag inte känt att jag behöver. Men nu tänker jag ta det, kanske varar pausen bara några dagar eller så varar den längre än så.

Jag behöver en tankepaus för att fundera över i vilken riktning jag vill ta den här bloggen, vad mitt skrivande här ska handla om och för att hitta tillbaka till skrivlusten igen. Jag kommer fortsätta läsa era bloggar och om ni kommer in och kommenterar här så kommer jag att svara så kommunikationen finns kvar. För jag tycker om den här världen och de möten som sker här. Alla människors vackra, intressanta, utmanande tankar genom vilka man skymtar er skönhet och inre blomsterprakt, såväl hos ser bloggare som hos er som skriver hos mig. Tack till er alla för allt gott ni gör.

Beslutet om vad jag skriver och hur jag gör det vilar alltid i mig men för att finna inspirationen åter får ni gärna lämna er åsikt om vad ni vill läsa mer eller mindre om. Jag vill lämna er i ett regn av hjärtelycka och stjärnströssel. Vi tar inte farväl utan jag tänker att vi säger på återseende den dag skrivlusten spirar igen.

Med kärlek, mitt i livet.

Er Liv

52 kommentarer:

  1. Men nej inte pausa!!! Var min första tanke! Du får inte försvinna och aldrig komma tillbaka! Ta en paus så länge du behöver men kom tillbaka igen. Önskar jag. Jag har inga andra önskemål om vad du ska skriva eller vad det ska handla om. Jag tycker ju om dig och din blogg precis som den är. Det du gör den till.

    Visst vill jag att du ska få sitta där och njuta av livet i ditt klätterträd. Gör det och så kommer du tillbaka sen igen. Hoppas jag.

    Kram till dig Liv!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad fin du är. Tack så mycket för alla de snällorden ♥.
      Varm kram

      Radera
  2. Jag gillar också din blogg precis som den är.... och jag hoppas att du inte behöver så jättelång paus :) *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad söt du är. Det hoppas faktiskt inte jag heller ♥.
      Kramar

      Radera
  3. Ibland är det bra med paus:ar.
    Nya tankar och ny kreativitet kan födas då...

    Önskar dig all lycka framöver Liv!
    Tack för allt stjärnströssel ;) du spridit här och med dina kommentarer.

    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så känns det. Att i vilan kommer längtan och tankar att nedteckna.
      Kramar ♥

      Radera
  4. Den där självvalda vilan, den där man fattat ett aktivt beslut att lägga ner sina instrument och bara andas, den bär på en sådan förväntan, tycker jag.

    Det blir fint att se vad som vuxit fram bland de strösslade stjärnorna, när du kommer åter igen. Till dess tänker jag att du ligger där uppe bland trädtopparna som Kalle i "Kalles klätterträd", och låter tankarna vandra när du gungas av vinden.

    Varma kramar, på återseende :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så känns det. det aktiva beslutet känns viktigt. Tack för dina oerhört vackra ord, jag sparar de i mitt hjärta ♥

      Kramar från Liv

      Radera
  5. Pausa du men kom tillbaka! Jag gillar din blogg precis som den är. Har du funderat över att skriva om promenader i Stockholm tex? Med din fantasi så är jag säker på att dessa berättelser skulle strö massor med stjärnströssel och hjärtan!
    Kram och hoppas du snart är tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer tillbaka ♥
      Tack för tanken om promenader, jag har faktiskt inte tänkt på det i bloggvärlden men med tanke på hur mycket jag vandrar så är det ju en ypperlig idé.
      Kramar från Liv

      Radera
  6. Vännen! I'll be waiting here... Njut tiden i trädet. Kanske ligger Kalle där bredvid och drömmer om sin Emma;-) Kommer att sakna dig. Största kramen till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag är glad att jag väntar.. å tänk om det är vad som händer när jag ligger där och vilar och njuter stjärnfall, äppeldoft och vajande vind. Att en Kalle dyker upp, det vore trevligt.
      Kramar ♥

      Radera
  7. Nu gick det lite fort i svängarna. Trädet,ja! Skulle ju säga att det där trädet var fantastiskt fint. Du hittar så fina bilder du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det? Just det här kan jag inte ta på mig att ha hittat, en god vän skickade det på alla hjärtans dag ♥. Men jag älskar vackra bilder.. alla andra bilder är ju mina.
      Kramen igen

      Radera
  8. Om du känner att du behöver en paus är det rätt beslut. Men det är klart att det kommer kännas lite tomt utan din inspirerande och vackra blogg. Jag läser gärna det som kommer från hjärtat.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina, visste att du skulle förstå ♥. Jag vill skriva det som kommer från hjärtat, det är därför jag behöver pausen.
      Kramar

      Radera
  9. Kram gumman, alla kan behöva en paus ibland. Jag kommer till Sthlm i påsk. Är du hemma då och har du tid att mötas upp på en kaffe?
    /Din vän i Luleå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, för visst behöver vi pauser ♥. Jag är tyvärr i Dalarna över påsk men hoppas vi ses i sommar.
      Kram

      Radera
  10. Det har jag också funderat på i olika perioder.
    Kommer sakna dina inlägg! Men förstår att ditt beslut vilar på dina kloka tankar och hjärtats röst.
    På återseende! Många kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du ♥.
      Många kramar tillbaka

      Radera
  11. Åh, Liv, vad jag kommer att sakna dina kloka, vackra inlägg. Men var sak har sin tid och du är så klok som pausar när du behöver det. Man ska lyssna på sitt hjärta och att klättra upp i sitt klätterträd låter som en bra grej. Ta den tid du behöver och sköt om dig! Stora varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du ♥. Jag tar alla ord med mig, både från dig och från alla andra fina här.
      Varmaste kramen

      Radera
  12. Kom tillbaks i morgon, nästa vecka eller om ett år.
    Det är ditt liv ♥

    Och för oss som saknar dina skriverier så finns ju en hel uppsjö gamla inlägg som tål att läsas om och om igen.

    Varm innerlig kram från en till som pausat många gånger och säkert kommer göra det snart igen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad du är fin ♥. Du har rätt, många av mina tankar finns ju redan i skriven form. Tur att jag har en van pausare som dig att ta stöd av när jag behöver.
      Kramen

      Radera
  13. Ta du din paus. Jag har själv tagit en paus från "livet" ett tag, och det rekommenderas!
    Det kanske blåser pausvindar i luften just nu?:-)
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥. Härligt att pausvindar viner över landet så att vi alla kan fundera lite på nästa steg, skrivna ord eller nästa stjärnfall.
      Varmaste kramen Ann

      Radera
  14. Ja man ser nya saker om man passar på att se livet från en annan vinkel och pausa på du :) jag är kvar här och väntar på spännande nya vindlingar på livets stig! Kärlek och sjärnströssel på dig och en stor varm kraaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är precis det jag behöver. Härligt att du väntar på mig ♥.
      Kramar

      Radera
  15. Ibland behöver man ta en paus och bara vara, så njut av vilan i ditt träd, och så hoppas jag att du snart är tillbaka. I väntan på det läser jag gamla inlägg igen - rofylld läsning som funkar att läsas många gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du ♥. Å tack för att du känner att det är värt att läsa flera gånger, det tar jag som en stor komplimang.
      Varmaste kramen

      Radera
  16. Hej fina!
    När du har klättrat ner från trädet igen, har du en utmärkelse att hämta hos mig = )
    http://frkfridafortissima.blogspot.se/2013/02/lycka-i-natuniversum.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack finaste du ♥. Nu blev dagen lite mer glittrande.. och lite mer lockande att klättra ner från klätterträdet. Tack, blir så himla glad för den utmärkelsen..
      Kramar

      Radera
  17. Käraste Liv,

    Ibland behöver vi trycka in pausknappen. Ta ett steg tillbaka, hämta andan och fundera över framtiden. Kanske hitta tillbaka till en känsla eller finan en ny. Du är klok som lyssnar till kropp och själ och jag hoppas att du kommer att njuta av din paus och komma tillbaka när blogglust och längtan slår till.

    Att du kommer tillbaka är jag övertygad om. Din röst är viktig vännen och behövs här i bloggvärlden. Precis som ditt stora varma hjärta. Jag kommer att sakna dig under din paus men blir varm inombords av att veta att du tar hand om dig själv och vårdar Liv.

    Jag är så glad att vi fann varandra här i bloggrymden den där gången för flera år sedan nu. En bloggsyster som jag uppskattar så mycket och den ena önskan jag har kring ditt bloggande är att du fortsätter att blogga ur hjärtat. På ditt sätt. Det är det som gör dig och din fina blogg unik.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    Ps. Jag är glad att du tyckte om kortet. Det fick mig att tänka på dig. Och tack för mailet. Svar kommer snart. Jag är lite back med mailen men har inte glömt bort dig. Kram.♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Lotta,
      Tack för all värme, omtanke och snällord om min blogg ♥. Jag mår bra men skrivlusten har inte riktigt funnits som jag vill och jag vet inte riktigt vilken inriktning bloggen ska ta. Känner att jag vill ha en mer röd tråd än just nu.. eller kanske det inte blir så eftersom jag är lite spretig som person.

      Jag kommer att stanna kvar i bloggvärlden på så vis att jag fortsätter läsa och kommentera. Jag vet inte hur lång paus jag vill ha, men jag mår bra så det är inte därför det blir en paus. Men jag vill ha lite inspirationsglapp och lite tanketid.

      Jag blev jätteglad för kortet, länkade inte till dig eftersom jag inte visste om du ville det.. men det hänger på min kyl och påminner mig om all den oväntade värme man kan möta där man minst anar.

      Stor varm kram och tack igen

      Radera
  18. Man behöver en paus då och då. Man behöver få reflektera och känna efter. Dina texter har alltid varit som frukt från ditt träd för mig. Jag har alltid fått något att tänka på. Något att fundera vidare på. Vardagsbetraktelser har uppskattats. Med dina texter känner man sig inte ensam. De bjuder in. De är ärliga. De är kloka. De är roliga. När skrivlusten återkommer vet du också vad du kommer att bjuda oss på ♥

    Många kramar från Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ Men tack.. och tack igen för alla fantastiska ord. Jag blir så oerhört tacksam och nästan stum.
      Jag blir glad över att du finner något i mina ord här och att du har tillit till att jag kommer hitta svaret på vad jag vill skriva.
      Varmaste tack
      Kramar ♥

      Radera
  19. Söderenbytjejen3 mars 2013 kl. 20:53

    Det är bara att tacka för det du delat och önska dig en härlig paus i trädet med vinden i håret och suset av lövens rasslande.
    Kommer att sakna dig men det känns skönt att du låter bloggen finnas, för retrospektiv...
    Kram, kram<3
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Marianne, tack så mycket. Jag kommer tillbaka men det är så fint att någon kommer sakna mig i skrivande form..jag njuter klätterlycka och vilsamhetens lust i det skrivna.

      kramar från Liv

      Radera
  20. Jag förstår dig vännen. Jag har själv tänkt tanken som du vet. Jag anser att det ska vara stimulerande och kul att blogga...annars kan det liksom vara
    Jag kommer sakna dig men vi hörs ju ändå...Ser fram emot att blogglusten återkommer vad det lider...fram till dess får vi läsa de gamla inläggen igen
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du förstår.. och vi hörs ju. Ser också fram emot att den kommer tillbaka och i en mer kristalliserad form där jag känner att den är i det format jag vill ha den just nu.

      Kramar från Liv

      Radera
  21. På återseende sötaste Vida <3
    kramelkram

    SvaraRadera
  22. Då och då tittar jag förbi här, ser upp mot trädkronan och tänker att: Där är hon fina Vida! Så bra att hon tar den tid hon behöver! Och återseendet, det blir kärt:)

    Stor kram,
    Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad du är fin :) Ja, där sitter jag och njuter vårsol och plockar krispiga snöblomster och tänker att i tanken spirar nya inlägg.
      Kramar i massor från Liv

      Radera
  23. Du beskriver det så bra, att komma ifrån lite och skaffa sig lite distans..
    Har följt dig dagligen i drygt 1 år (eller 2?!) och jag måste tacka dig för alla klokheter som man så väl behöver de perioder i livet man inte riktigt mäktar med att se och och förstå själv.
    Om några veckor klättrar jag upp i ett träd, och tänker sitta där med reflektioner och glädje.
    Och tackar dig och andra kloka bloggare för era fantastiska inlägg!
    Stora kramar av tacksamhet från A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej A,
      Tack för tacksamhet och snällord. Jag blir berörd över att någon jag (troligen?) inte känner finner något i min blogg som de kan använda i livet... och att jag dagligen är en del av någon annans liv. Jag blir lite nyfiken över ditt härliga träd, hoppas du däruppe plockar frukter som ger dig allt det du önskar.

      Varmaste kramen från Liv

      Radera
    2. Nu sitter jag här, och njuter av frukten efter 6 mån hårt arbete.
      Mitt träd består i ett vackert, kärleksfullt hem som genomgått en förvandling :))
      Och nu njuuuuuter jag och väntar nyfiket på nya infallsvinklar.
      Ha en underbar vår och kom ner när du är redo! Stor kram A

      Radera
    3. Åh vad härligt det låter :) Jag skulle också behöva göra en upprustning av mitt hem.. då släpper man in nya energier och nya möjligheter.
      Kramar och tack för att du delar!! Jag blir också nyfiken vad som kommer dyka upp.
      Kramen

      Radera
  24. Bra!
    Man ska...

    ... dansa - pausa :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :) Jag pausar och dansar.. i massor.

      Radera
  25. Riktig GLAD PÅSK till dig där uppe i klätterträdet. Tänker på dig! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glader påsk tillbaka :) Känns skönt att vara i dina tankar.
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen